Rabu, 4 Disember 2013

HIMPUN 2013/14 di Membakut Eco Resort


Pada 29hb nov sehingga 1hb dis…aku tlh menyertai program himpun anjuran anjung siswa UMS. Seronok sgt2. Dpt berkenalan dgn siswa/i lain selain dpt mengenali pegawai2 di bahagian perkhidmatan pelajar UMS. Mereka sgt la baik. Selama ni selalu jer pk bukan2 tntg mereka…khabar angin mengatakan mereka tidak melayan pelajar seperti aku sangatlah tidak boleh diterima pakai.ternyata ada agenda buruk yang tersembunyi.

Ok berbalik pada program himpun, program ni bertujuan menaikkan semangat belia2 seperti aku untuk cintakan negara. Yes! Akhirnya terasa aura terlalu berharganya negara ni. Akan aku pertahankan warisan nenek moyang ni sebaik mungkin. Terima kasih para pemimpin negara… aku akan naikkan nama negara biar negara tidak lagi dipandang enteng oleh negara2 lain. Mengingati sejarah ibarat mengejutkan aku daripada mimpi. Keselesaan dan kemewahan yang berlimpah ruah langsung memanjakan aku. Selama ni asyik bertanya apa yang negara berikan pada aku, sehingga aku lupa untuk bertanya apa sumbangan aku pada negara? Ternyata tiada sekelumit pun sumbangan aku terhadap tanah air tercinta.

Aku masih muda. Inilah masa terbaik untukku menyumbang. Akan aku ikhtiharkan. Berikan aku sedikit ruang dan masa agar aku juga mampu berpeluang menyumbang kepada negara yang ku cintai ini.

Ohh yer.. lupa nak ckp. Makanan kat resort tu best. Dah lama tak makan makanan sedap macam tu…hehe. Penginapan pun ok jer. Tak menyesal langsung aku ikut.



 







 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan