Khamis, 23 April 2015

Latihan Ilmiah? Bersediakah aku?

hari ni temankan kawan pergi jumpa pensyarah. berbincang tajuk latihan ilmiah. tapi aku tak ada tajuk pun. malu sungguh. aku diam-diam saja tepi dinding.serius aku tak ada idea. apatah lagi sebarang persediaan.
 
aku memang merancang nak buat latihan ilmiah. nanti senang nak sambung sarjana. harap dapat sambung sarjana di semenanjung. bukan apa, masalah komunikasi di sini untuk melaksanakan kajian. ni bukan sebab prejudis atau apa, tapi berdasarkan pengalaman. sedih kan?
 
aku memang teringin sangat sambung belajar. buat penyelidikan. berbanding peperiksaan, sebenarnya minat aku lebih terarah kepada penyelidikan. maklum sahaja aku bukan jenis "examination oriented person". kalau jawab soalan peperiksaan aku lebih prefer soalan yang berbentuk kemahiran berfikir (KBKK). kalau soalan bentuk macam ni, aku akan dapat skor dengan baik.
 
Ini baru nak cari tajuk yang sesuai. bukan progress apa-apa lagi. tak mampu aku nak manifestasikan rasa sendiri terhadap kekesalan ini. aku harap ada sinar untuk ku di hadapan sana. berharap sinar tu bergerlipan cahaya. Insha Allah.
 
"sesungguhnya kejayaan itu untuk mereka yang berani mencuba" - Nur Nabilah, 2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan