Isnin, 2 Mac 2015

Apa itu "DIRECT SELLING"?

Direct selling is the sale of a consumer product or service, person-to-person, away from a fixed retail location, marketed through independent sales representatives who are sometimes also referred to as consultants, distributors or other titles ~ sumber

Atau dalam bahasa melayunya ialah jualan langsung. Jualan langsung adalah penjualan produk pengguna atau perkhidmatan , dari orang ke orang , jauh dari lokasi runcit yang tetap , dipasarkan melalui wakil-wakil jualan bebas yang kadang-kadang juga disebut sebagai perunding atau pengedar.

Kalau nak tahu lebih banyak, klik sini

Punca aku cari maklumat pasal “direct selling” sebab tak lama lagi Ekspo untuk subjek APK (Asas Pembudayaan Keusahawanan). Disebabkan kejahilan diri tidak mengerti maksud “direct selling” dan malu nak tanya orang, maka solusi terbaik ialah dengan ber‘sahabat’ dengan pakcik Google yang serba tahu.

Oh ya, Kalau sesiapa yang berminat menyertai “direct selling” bolehlah mencuba. antara jenis perniagaan yang mendapat sambutan di kalangan masyarakat dunia disebabkan pulangan yang memberangsangkan. pendek kata asal rajin semua jalan.

selamat mencuba yerr...

imej daripada internet

1 ulasan: