Ahad, 1 Mac 2015

syair yang hilang

aku tidak bisa bersyair,
apatah lagi mengarang bait-bait kata.

ingin mengoda manusia dengan keindahan bahasa,
itu semua mimpi,
yang takkan bisa direalisasi.

aku terdiam di sudut dunia,
hilang ghaib sekali kekuatan,
untuk melontar bicara,
yang telah lama aku kumpulkan.

sedih,
menangis,
kecewa...

indahnya bahasa makin dilupa,
bukan cuma oleh aku, kau dan dia,
bahkan semua.

aku cuba untuk melangkah,
ingin membiarkan segalanya berlalu.

namun,
aku tidak sanggup.
tidak sanggup melihat keindahan bahasa hilang,
hanya dek kerana kedangkalan manusia.

berikan aku waktu dan ketika,
untuk aku menelaah semua,
kerana aku percaya,
kiranya ada yang mengerti,
maka syair takkan hilang,
bahkan,
terus dimartabatkan..


2 ulasan:

  1. kreatif, lama dah kak ana tak bersastera ni, memang jiwa ke arah itu nur nabilah, teruskan menulis.

    BalasPadam
  2. :) kak ana kena ajar nabilah. banyak ag tak tahu ni.

    BalasPadam