Isnin, 22 Disember 2014

Perbezaan menulis assignment dengan entry blog

Aku sendiri tidak pasti mengapa pemikiranku jauh tersasar. Sedangkan ketika dan saat ini sepatutnya aku bergelombang untuk menyiapkan assignment-assignment. Sesungguhnya virus kemalasan mula melanda. Ohhh final exam sudah tidak berapa lama lagi.

Sebenarnya aku lebih senang mengarang entry untuk blog berbanding menyiapkan assignment yang berlonggok. Kenapa? Sebab fakta, huraian dan contoh. Sesungguhnya aku merasakan diriku lemah dalam penulisan berbentuk ilmiah, walhal aku bercita-cita ingin menjadi ahli akademik. Kekeliruan yang mendalam mula menyerang aku.

Tahukah anda betapa sukarnya untuk bersikap profesional? Matang dalam penulisan? Sesungguhnya semua itu terlalu sukar untuk dilakukan meskipun kelihatan remeh. Untuk menghubungkan perkataan demi perkataan sahaja cukup melemaskan. Mana mungkin ayat dibiarkan tergantung dan tidak bermakna begitu sahaja? Bukankan ia mengelirukan khalayak pembaca!

Aku berharap aku mampu berubah. Aku ingin melakukan perubahan dalam hal ini. Bukan sahaja demi cita-citaku, malahan untuk menempatkan aku dalam kalangan manusia berjiwa matang dan bebas.


Maafkan aku atas keluhan tak bermakna ini. Aku cuma ingin mendendangkan rasa hati. Perbezaan menulis assignment dengan entry blog adalah ketara. Ia ternyata terwujud dalam dunia yang berbeza meskipun terlihat seperti sama.

gambar dari Google
 

2 ulasan:

  1. menulis blog ni takde pressure sangat banding assignment, sebab tu la kot lagi best tulis blog. ehe

    hanisamanina.com

    BalasPadam