Ahad, 15 November 2015

Aku, Cinta dan Kebencian

Hingga saat ini aku masih tidak mampu melupakan. Harus aku akui bahawa aku sakit. Hanya kerana mencintai dirinya. Kenangan demi kenangan waktu lalu bagai mengamit mimpi-mimpiku. Aku seharusnya belajar untuk melupakan. Tetapi hanya kesakitan yang terlukis. Walaupun ia pahit, namun tetap sahaja aku merasakan bahawa ianya cukup indah.


Sesungguhnya aku ingin membenci dirinya. Aku ingin dia tahu bahawa aku benci padanya kerana meninggalkan aku tanpa berita. Aku benci untuk memikirkan tentangnya. Aku benci mengingati segala kenangan yang tercipta. Andai sahaja aku bisa mengubah segala, ingin aku memadamkan segala cerita tentang dirinya. Agar segera sahaja aku dapat menoktahkan semua.


Aku ingin sekali berlalu pergi, memujuk lara di hati untuk kesekian kali. Namun kehadirannya jelas sekali mengoncang jiwa, jiwa yang selama ini kesepian ditinggalkan. Bertahun menjeruk rasa. Bertahun jua belajar mencari bahagia. Tetapi hanya sesaat kehadirannya terus sahaja meranap rasa.


Oh Tuhanku, berilah aku kekuatan. Sesungguhnya aku buntu. Aku hanya ingin mencari bahagia.


Nukilan rasa (1/11/2015)

2 ulasan:

  1. Do you want to exclude the Gdax wallet network connection error? Slow Internet connection, privacy and security programs in your system, unsecure connection in your web browser etc. are some of the reasons that lead to such network errors. In order to fix network connection error, you can knock the doors of nimble executives who have the plethora of solutions to your existing error. Just reach them by dialing Gdax Support Number and your error will be removed by their chief aid related to your error.

    Website:- https://www.cryptophonesupport.com/wallet/gdax/

    BalasPadam
  2. Jika anda mempunyai masalah kewangan, maka sudah tiba masanya untuk anda tersenyum. Anda hanya perlu menghubungi Encik Benjamin dengan jumlah yang anda ingin pinjam dan tempoh pembayaran yang sesuai dengan anda dan anda akan mempunyai pinjaman anda dalam tempoh tiga hari bekerja. Saya hanya mendapat manfaat untuk keenam kali pinjaman sebanyak 700 ribu dolar untuk tempoh 180 bulan dengan kemungkinan membayar sebelum tarikh tamat tempoh. Encik Benjamin telah membantu saya dengan pinjaman.Membuat hubungan dengannya dan anda akan melihat bahawa dia adalah seorang yang sangat jujur dengan hati yang baik. E-melnya adalah lfdsloans@lemeridianfds.com dan nombor telefon WhatAppnya ialah + 1-989-394- 3740

    BalasPadam