Khamis, 29 Oktober 2015

Tuberculosis (TB)

Disyaki menghidap TB merupakan antara pengalaman yang sangat menakutkan. Bukan tidak mahu atau takutkan kematian, tetapi persediaan ke arah itu belum cukup memuaskan. Lagi pula, penyakit ini sinomin dengan mereka yang lebih berusia.

Apabila memandang kiri dan kanan, hati jadi sebak. Kenapa harus aku?

Setelah mendapatkan pengesahan kedua bahawa aku bukan penghidap TB, hanya kesyukuran yang aku panjatkan meskipun batuk yang berpanjangan ini tidak dapat dipastikan punca sebenarnya. Tapi sekurangnya penyakit TB bukan milikku.


Kini aku faham. Betapa anugerah kesihatan itu lebih penting. Tanpa kesihatan yang baik, segala perjalanan dalam menempuhi kehidupan bukanlah senang seperti yang diperkatakan oleh insan.

1 ulasan:

  1. Jika anda mempunyai masalah kewangan, maka sudah tiba masanya untuk anda tersenyum. Anda hanya perlu menghubungi Encik Benjamin dengan jumlah yang anda ingin pinjam dan tempoh pembayaran yang sesuai dengan anda dan anda akan mempunyai pinjaman anda dalam tempoh tiga hari bekerja. Saya hanya mendapat manfaat untuk keenam kali pinjaman sebanyak 700 ribu dolar untuk tempoh 180 bulan dengan kemungkinan membayar sebelum tarikh tamat tempoh. Encik Benjamin telah membantu saya dengan pinjaman.Membuat hubungan dengannya dan anda akan melihat bahawa dia adalah seorang yang sangat jujur dengan hati yang baik. E-melnya adalah lfdsloans@lemeridianfds.com dan nombor telefon WhatAppnya ialah + 1-989-394- 3740

    BalasPadam