Jumaat, 20 Februari 2015

Jadi Blogger, Tak Rugi Masa

ramai yang tanya aku, asal lar gila sangat duk menulis dalam blog nih. bukan ada faedah pun. menghabiskan masa jer. yela...bukan blogger terkenal pun, siapa la nak baca blog tuh. isi pulak dah macam ting-tong. sesedap rasa jer menulis. tak malu ker?

ehhh...gitu pulak.


sebenarnya banyak faedah jadi blogger. dapat isi masa lapang, dapat kenal kawan baru, dapat gantikan fungsi dairi, dapat kongsi pendapat/pandangan kita dengan orang lain, dapat cari pengetahuan baru dengan blogwalking, dapat menghilangkan stress dan banyak lagi.


tu la. kadang-kadang, bila orang sibuk nakkan kebebasan bersuara tapi dalam masa sama mengecilkan kepentingan blog, jantung aku berhenti sesaat. sebenarnya blog pun satu cara untuk kebebasan bersuara. 

secara peribadi, aku harap sangat-sangat orang yang asyik cakap blogging tu membuang masa, cuba dulu. kerana TAK KENAL MAKA TAK CINTA.



Sumber Imej


2 ulasan:

  1. U are rite... I love blogging... blog macam jurnal kehidupan saya... dan juga diary... kalau nak cerita ngan semua kawan2 apa berlaku pada kita, memang takkan sempat tapi kalau semua kawan2 pakat2 baca jadi mereka tau kita ke mana apa buat dsb....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye. hanya yang mengetahui akan mengerti

      Padam